BPM veranderingen van 2011 tot 2013

De bpm zal langzaam gaan verdwijnen 2010 was het 27% BPM 2011 gingen we naar 19% en we gaan in 2012 naar 11% en in 2013 zal de BPM op 0% komen te staan. In plaats van BPM krijgen we wel een CO2-taks.

Wat ga ik betalen aan CO2-taks
CO2-taks gaat uit van uitstoot in gram per km. Tot een bepaalde hoogte krijgt u daar vrijstelling op zit u daar boven dan dient er per gram betaald te worden. Dus de auto’s met een hoge CO2 uitstoot gaan veel betalen. De autofabrikanten zijn daarom hard bezig om de CO2 uitstoot zo laag mogelijk te krijgen.

Wat gebeurt er na 2013
Vanaf 2013 zal de CO2-taks omlaag gaan en de kilometerprijs omhoog gaan. Dus er wordt niet op de aanschaf belast maar op het verbruik van de auto. De planning is dat voor 2018 de CO2-taks op 0 % staat. De plannen liggen dus klaar maar misschien gooit het volgende kabinet de hele CO2-taks in de prullenbak. Het is in ieder geval een feit: de auto blijft een melkkoe voor de staatskas.

BPM veranderingen